2008-11-04

Måndagens ''make'' i guld



Måndagens sminkning gick i guld. Har använt skuggor från Forever Living Products (Aloe Vera produkter). '' Sonya'' serien.

Började med skuggan Satin #142 som basskugga över hela ögonlocket. Sedan Fudge Brownie #140 i ögongloben. Båda dessa skuggor är matta. Skuggan #140 har väldigt mycket pigment i sig så jag började försiktgt för att inte få den jätteintensivt brun. Sedan lade jag Pot of Gold #150 som är i guld med fuktad pensel. Lade den från franskanten och upp mot globlinjen och tonade ihop den med den bruna skuggan. Lade även en tunn linje under nedre fransraden. Sedan hade jag även ''Sonyas'' svarta kajal på insidan av nedre fransarna. (Gjorde den mer intensiv efter att jag fotade ögon''maken'' så tyvärr syns det inte så mycket på bilden). Kajalen är en av dom bästa kajaler jag någonsin använt så den använder jag mer eller mindre varje dag. Sedan hade jag även eyliner på övre fransraden och svart mascara.

Inga kommentarer: