2008-11-04

Hudvårdskväll med Aloe Vera produkter

Ikväll har jag tänkt ha lite ansiktsvård och ha ansiktsmask. Förutom mina Clinique produkter så använder jag ofta mina produkter från Forever Living Products (Aloe Vera produkter). Forever Marine Mask är en mild ansiktsmask. Huden bli jätteren och mjuk. Så den får högt betyg av mig. Sedan använder jag givetvis ansiktsvatten och en fuktkräm efteråt och hyn känns kanonfin.



När jag ska lyxa till det så använder jag deras hudvårdsserie som också är jättebra. Den innehåller rengöringsmjölk (exfoliating cleanser), ansiktsvatten (rehydrating toner), ansiktmask som man blandar ihop med två produkter (activator+facial conture mask powder), sedan en nattkräm (recovering night cream). Det känns lite extra lyxigt och avslappnande när man gör hela hudvårdssetet. Gör det lite då och då men när jag inte har riktigt tid så blir det Marin Mask.



Ibland kan man behöva göra lite djupare rengöring och då börjar jag med att skölja av ansiktet med vatten sedan tar jag först bort ögonsmink med en eyemakeup remover. Sedan tar jag rengöringsmjölken som jag maserar/gnuggar i ansiktet, samt halsen och är noga vid näsvingarna osv. Man ska tänka på att dra uppåt mot ansiktshårets riktning för att komma ner på djupet med rengöringen. Foundation ska man lägga medhårs men med rengöring är det motsatsen som gäller. Sedan sköljer jag ansiktet med vatten, lägger på ansiktsmasken. Låter verka ett tag, när jag känner att det blir varmt i ansiktet så vet jag att huden ''arbetar''. Skulle man vara överkänslig så ska man givetvis skölja bort det på en gång. Sedan tvättar jag bort ansiktsmasken med vatten och tar ansiktsvatten. Sedan en nattkräm om det är kväll och vanlig fuktkräm om jag ska sminka mig efteråt och iväg på nya äventyr.

Inga kommentarer: