2008-11-22

Fredagens lila ''make''

Jaha då var man inne på lila igen. Måste nog variera lite mer men för tillfället är jag galen i både lila och rosa. Lite svala färger som passar vinter och snö. Hösten hade mer ''varma'' jordnära färger. Jag blir nog lite inspirerad av vad det är för färger ute.

Skuggorna som användes i fredagens ''make'' var: Mist och Aubergine från FACE och Sassy från MUS. Sedan provade jag en kajalpenna från Clinique som jag fick med när jag handlade sist. Det var en kajal med två kajaler, en på varje sida. Ena sidan var med #15 cocoa shimmer och andra sidan #16 mink. Måste bara säga att det var mycket pigment i Cliniques kajal. Jättefin och mjuk. Smulade inte alls sönder som tex Isadoras gör.



Började med Mist som bas. Lade Cliniques kajal # 15 under nedre fransraden för att skuggan skulle fästa bättre där. Sedan Sassy från övre fransraden och upp mot globlinjen. Även under nedre fransraden där jag hade satt kajalen. Sedan Aubergine precis ovanför globlinjen lite svagt. Sedan tog jag svart kajal på insidan av både övre och nedre fransarna. Samt Cliniques mascara.

Inga kommentarer: