2008-10-21

Tisdagens milda vardagssminkning

Då är det en ny dag och jag ger upp min ''gröna'' vecka som jag tänkte ha på ögonskugga. Gillar verkligen inte grönt. Känner mig inte riktigt bekväm i det så idag blev det en rätt mild sminkning som går i toner av lite guld.



Skuggorna jag använde idag är. FACE #4 som jag lade över hela ögonlocket som en bas. Brukar oftast ha en basskugga som är matt men den här har lite pärlemor i sig. Sedan lade jag PL:s Susan från fransarna och upp en bit ovanför globlinjen. Sedan tog jag mitt rouge från PL färgen Nymph på globlinjen lite svagt, har alltid det rouget på kinderna också. Sedan tog jag PL:s Godiva och lade som liner runt hela ögat. En krämvit kajal på insidan av nedre fransarna och givetvis mascaran från Chanel. Mycket skuggor men ett mer naturligt utseende på sminkningen. Sedan hittade jag ett gamalt läppstift från Max factor, tyvärr ser jag inte nr. för färgen men det var rätt rosa. Brukar inte alls ha annat än läppglans men var tvungen att prova. Passar bra med mer färg på läpparna när man har mild sminkning på ögonen.


Inga kommentarer: