2008-10-05

Lördagkvälls sminkning

Igårkväll blev det rejält med skugga. Var bortbjuden på middag så jag kände för en rejäl make. Efter att jag klippt min långa lugg och har en kort lugg eller rättare sagt en lugg som går precis rakt i ögonen. Så har jag upptäckt att jag måste ha mer markerade ögon och mer färg annars försvinner ögonen under luggen. Hade inte riktigt räknat med det då jag klippte av luggen några dm. Jag har i och för sig börjat vänja mig vid det.


Började med att lägga en basskugga. Tror det var Chiffong från FACE. Sedan hade jag min nya skugga Vampyre från MUS. Även skuggan Lilac Ice från PL som highlighter. Hade även Svart eyeliner och kajal. Även lite Vampyre skugga under nedre fransraden. Sedan massor av Cliniques mascara. Måste bara säga att jag verkligen älskar min nya skugga Vampyre så den rekomenderar jag verkligen till höstens sminkningar.

Inga kommentarer: