2008-10-06

Mer penslar


Ja då var det dax för mer penslar. Så jag fortsätter där jag slutade sist.

Dammborste/vipp
(Vet igentligen inte vad den här penseln
heter men kallar den för dammborste)
Den här borsten är väldigt bra till att bortsta bort ögonskugga som trillat ner under ögat. Tar man ett finger eller en topps för att ta bort skuggsmulor så blir det oftast att man gör det värre och skuggsmulorna smetas ut istället. Med hjälp av en sådan här borste slipper man det. Man tar borsten och snurrar snabbt på den så att skuggsmulorna sprättas bort. Kan ta ett tag att få till knepet men när man väl fått till knepet så fungerar det jättebra.

Linjepensel från FACE nr:16

Det är meningen att man ska kunna göra linjer med denna pensel men jag tycker själv att den är lite för klumpig till det så jag använder den till att fylla i mina ögonbryn. Tycker att man får en snyggare form/båge på brynen när jag använder denna. Börjar med att dra den innifrån och utåt. Lättar sedan på handen när man kommer utåt för att inte få så intensiv färg i slutet av ögonbrynsbågen.

Rak och snedställd linjepensel från PL.

Dessa två penslar fungerar väldigt bra till att göra ganska tunna linjer och med den snedställda penslen kommer man lättare åt i ögonvrån.

Snedställd linjepensel från MUS

Tycker om den här penseln till att måla eyliner på övre fransraden. Börjar alltid innifrån med spetsen av penseln och jobbar mig ut.

Tunn linjepensel från PL

En bra pensel till att måla eyeliner. Gör tunna linjer och bra till att göra en liten extravinge i slutet på eyelinerstrecket.

Ögonbrynspensel/Linjepensel från FACE nr:14
Fick veta av FACE personal att denna borste är bra till ögonbryn men själv använder jag den till att göra linjer med. Även när jag ska göra en intensiv look med svart kajal. Då tar jag först en kajalpenna och målar på insidan av nedre fransraden och sedan den här penseln med svart skugga och ''duttar'' på där jag ritat med kajalen. Alltså på insidan av nedre fransarna. Det får svarta färgen att sitta mycket bättre. Annars har jag väldigt lätt för att kajalen på insidan av fransarna försvinner av loppet av en timme. Vilket inte är kul.

Ögonskuggspensel/borste från PL

En pensel med v-formade strån rätt så täta så borsten är lite hårdare. Är jättebra till att lägga skuggorna i globlinjen. Skuggan kommer åt inne i globen och även så att det skuggas lite runt om tack vare formen på penseln.

Inga kommentarer: