2011-04-26

Tisdag som känns som måndag

Ja då är det tisdag och eftermiddagspass på jobbet. Idag har jag inte fått mycket gjort hemma. Lagt in dom rena nytvättade kläderna i garderoberna bara. Har varit sjukt trött, sov tom en förmiddagslur. Så skönt och säkert behövligt. Har varit ute med min vovve och både busat och rastat. Tror hon visar lite protest el trots eller något för hon ''låtsas'' inte höra mig. Fortsätter lalla på och gå längre bort tills jag får säga åt henne bestämmt. Då kommer hon smålufsande och skämms lite. Kan bero på flytten. Det är ju även miljöombyte för min älskade vovve. Fast hon älskar att sitta ute på balkongen och ''uggla'' där går ju så mycket folk förbi. Både barn, vuxna och framförallt andra hundar. Så hon njuter för fullt där.


Igår tonade jag även mitt hår. Har ju mörkt hår men sista gångerna har jag slängt i lite rött och ljusa slingor men det blir så oranget efter ett tag och det gillar jag inte så nu blev det blåsvart. Trivs i svart. Blev nöjd. Tycker det är lättare att kombinera olika sminkningar till den hårfärgen också. Eller det känns mer som jag. Det är synd man måste hålal på med färgning men tack och lov att det finns så man kan dölja dom ''gråa''. Så här blev resultatet. Kanski inte dne bästa bilden men alltid något.


Sminkningen idag blev att markera lite mörk skugga i globlinjen och en ljusrosa skugga från fransarna upp mot globlinjen, sen svart kajal och mascara så var det klart. Blir inte så avanserade saker för tillfället.

1 kommentar:

Lott@ sa...

Kul du kommit igång igen & vi tackar för länken =)

Syns på torsdag!