2011-04-21

110421 skärtorsdag

Jag på jobbet.

Ja då ska man jobba fram till kl.14.30 och sen har jag någon semesterdag. Ska bli så skönt. Är väldigt trött idag. Värk i kroppen och lite täppt i näsan. Svullna fötter. Kunde vara bättre. Plus att jag började må illa...får hoppas det beror på graviditetet så inget annat är på g. Vägde mig idag på morgonen och fick en liten chock. Har nu gått upp 6kg. Ojne vojne. Från att inte ha gått upp någonting dom första månaderna har det bara sagt ''poff'' fast nu ska ju lilla bebben bara växa till sig. Så det är ju inte så konstigt. Normalt i den här veckan är att man gått upp mellan 5-7kg så jag är ju inom normen. Efter jobbet om man nu orkar å mår bättre blir det att trängas på Storheden. Behöver köpa småprylar till nya lyan. Framförallt något att förvara alla mina hudvårds och sminkprylar. Har större badrum men saknar förvaring. Sen har det ju kommit till ett skötbord som tar plats. Så kanske en liten fin byrå el något vettigt skåp blir inhandlat idag. Har ju som sagt var en hel del som ska få plats någonstans. Hela 3 kartonger med prylar. Hjärtevännen förstår inte riktigt vad man ska ha allt till och hur man kan ha så mycket och undrade vart tusan jag hade allt tidigare. Haha. Det är nog något som karlar inte begriper sig på. Är man en sminknörd så är man så inte kan man kasta bort det heller. Använder ju det fast inte samma dag men någon gång. Kan inte få för lite. Fast rensade igenom sminkväskan och gav bort lite till hjärtats brorsdotter som blev överlycklig. Så kul att kunna göra någon glad. Nu ska jag jobba vidare och kämpa igenom dagen.

Glad Påsk på er!

Inga kommentarer: