2011-04-22

Långfredag

God morgon på er!

Idag såg jag framemot en riktigt lång skön sovmorgon med hjärtat. Tji fick jag. Har fått rusa upp kl 02,30 ,05,00, 06,45 med en magsjuk hund. Stackars vovve. Hennes första natt i nya lägenheten och så får hon inte sova. Hon fick ett hundben igår som hon tydligen inte tålde. Hon brukar inte ragaera på det men kombinationen av nytt hem och ett nytt ben blev för mycket. Jag som skulle sova och va utvilad eftersom vi ska till en stuga i Lillpite. Kommer ju slockna tidigast av alla. Nåväl jag har fått frisk luft i soluppgången, alltid något possitivt. Tur jag inte mötte någon ute. Somnade med blött hår och då ser man ut som ett troll sen men vem bryr sig mer än jag själv igentligen? Fast jag erkänner att jag är lite fåfäng men ibland orkar jag inte bry mig som idag (hm natt).

Lägenheten börjar äntligen bli ett hem. Det viktigast är uppe. Jag och hjärtat var på Storheden och letade lite nya prylar. Det vi igentligen hade högt upp på prioriteringslistan hittade vi inte tyvärr så det får nog vänta tills det blir att besöka IKEA. Det blev inköpt några nya mattor, sängöverkast osv. Sedan annat smågrejs som glödlampor och dyligt. Sen har hjärtat borrat upp lite grejs. Upptäckte ju att vi har rätt många betongväggar. Var lite annat i gamla lägenheten för det var ett trähus så där var det lätt att hänga upp grejer.

Längtar verkligen till sommarn nu. Så jag kan sitta och glassa på min balkong med en god glass *ler*. Har blivit lite småtokig i glass mmmm vad gott. Får nog bli att köpa en glass idag med. Så jag får lite energi. Haha.

1 kommentar:

Erika sa...

Kul att du börjat blogga igen, och ännu mer kul att få läsa om lite blandade grejor! Hoppas ni haft det bra i Lillpite, men nån snödriva lär du inte ha hittat??