2011-04-29

Helg snart

Hej hopp!

Min mamma som varit utomlands hade varit så snäll och köpt mig en ny plånbok. En D&G dock kopia men vad gör väl det. Tycker om den. Tack mamma. Älskar ju fortfanaden handväskor, plånböcker och smink. Kommer alltid göra det. Kanske blir att jag springer in på Parelle och
kollar in lite nya ögonskuggor. Känner för lite vårigt nytt. Så får se om det blir något köp. Ska försöka hålla i pengarna lite. Kan ju inte strö dom hur som hälst. Har flera jag känner som fyller år också så det blir att leta presenter.

Å så skönt med helg snart. Ska jobba några timmar på eftermiddagen men sen gör jag helg. Det behövs efter en ''ond'' vecka. Har haft så j-la ont i ryggn eoch höfterna när jag suttit länge. Som jag gör på jobbet. Krämpor som man förhoppnignsvis blir av med då ''pyret'' kikar ut. Går in i v.25 idag. Så nu är det bara 15 veckor kvar. Märks att det börjar bli lite trångt i magen *ler* och att man växer lite.


Sen händer det lite roliga saker inom familjen också men det kan jag inte avslöja här än... hihi kul att ha hemligheter.....även lite tråkiga saker händer ibland....min mormors begravning är den 13 maj. Inte roligt men blir trevligt att träffa mina kusiner som kommer upp från Stockholm, bara tråkigt att det är under tråkiga om ständigheter. Sen händer väl andra konstigheter också.

''När du går genom stormen, håll ditt huvud högt & var inte rädd för mörkret. Vid stormens slut finns en gyllene himmel & en lärkas sköna silversång. "You never walk alone".
Henry Johansson

Snodde den här av Ullis. Har alltid tyckt om dom raderna.

''När någon sårar dig, tänk på dem som om dom vore ett sandpapper. De repar dig, och ger dig smärtsamma märken, men till slut så är det ändå du som blir finslipad medan det är dom som slits ut……. ''

Den här snodde jag från Lottas blogg eftersom den är rätt passande pga vissa saker som hänt i veckan.

Valborg

Hjärtat har jour en vecka så vi har inga större planer på Valborgsfirande. Åker vi någonstans så kan man ge sig tusan på att hans jourtelefon ringer så då är det bäst att inte lova bort sig någonstans.

Själv tänkte jag ev åka till Storheden nu på fm för nu börjar det bli ont om byxor som är sköna. Storheden har börjat bli mitt shoppingställe. Fick förresten två munkjackor av Lotta igår. Så snällt. Tack Lotta. Behövder verkligen det för även jackor börjar bli lite tighta. Tur att det är sommar snart så man slipper ta på sig så mycket. Nä nu ska jag nog dricka upp min Javakopp och göra mig redo för dagen.


Kram kram

Inga kommentarer: