2011-04-20

Onsdag den 20:e april

Flytten
Då har man fixat till hemma och fått upp gardiner. Från att ha haft 30 flyttkartonger att packa upp så är det nog bara runt 5-6 stycken kvar. Så skönt och gardinerna i varje rum är upphängda. Det blir så fint då det är klart. Synd bara att man inte kunde tapetsera om på en gång. Fast tapeterna är helt ok men tapetserade ju om hallen i förra lägenheten nyligt med den i mitt tycke snyggaste tapeten. Hade det gått hade jag tagit med den. Sover gott i nya lyan fast det kan ju bero på att man ständigt är trött och speciellt efter flytten. Lilla ''pyret'' i magen håller sig rätt lugn just nu. Fast känns bättre då man känner den hela tiden så man vet att den lever. Läste om hur stor ''pyret'' är nu. Hela 30cm redan men väger inte så mycket än runt 600gram. Så nu ska den bara växa till sig så snart ser man nog ut som en flodhäst. Fast det gör mig ingenting, det är ju ett gott syfte el lite jobbigt är det eftersom kroppen förändras. Stod i duschen en dag och upptäckte att midjan var borta..haha men sen sväller mina fötter och ben och det är mindre kul. Blir sådan värk. Får hoppas sommarn inte blir för jobbig.

Imorgon kommer några av mina nära och kära hem från Turkiet. Inte har jag varit nå avis...hmm. Hoppas dom haft det bra i alla fall.

Påsken närmar sig också. Skärtorsdag imorgon redan. Sen till helgen ska vi åka till en stuga som är hyrd. Fick stugan/resan av ''bonuspappa'' i julklapp. Så några av mina syskon med respektive ska också dit. Det verkar vara rätt lovande väder. 15grader varmt och sol, får hoppas det stämmer för då ska jag sitta i någon snödriva som är kvar och bara glassa. Blir säkert trevligt fast beroende på hur mycket jag har att göra i lgh så får vise om vi åker dit en dag senare. Sen under helgen blir det att vara skogsmulle så inget smink. Fast imorse upptäckte jag att jag måste köpa en ny mascara igen. Den börjar ta slut. Så snart står jag där igen och velar och velar om vilken mascara jag ska köpa. Köpte Lancomes sist och har varit nöjd men nu har jag några jag är nöjd med men som sagt var den bästa lär jag aldrig hitta.

Nog för idag...kramizar..

Inga kommentarer: