2011-05-09

måndag den 110509

Hej å hå så helgen gick fort. Tack alla som uppvaktat mig på min födelsedag. Det var fullt hus hela lördagen mycket folk och fika så när dagen hade blivit kväll var jag sååååå trött och slut men roligt med alla vänner och deras barn men inte är jag van sådan full rulle *ler*. Bara man vänjer sig till sin egna lilla pyret tittar ut. Gjorde tom egen tårta den här gången.

Det blev en hel del blommor. Lovely. Passar perfekt nu när man snart kan ha fint på balkongen.

Nya skor blev det också efterosm jag hade fått presentkort. Skulle ha vanliga promenadskor och ingen klacksko men den här räknas väl inte till klackskor....? hm el? har så många partyskor med höga klackar så det är det förbud på att köpa fler. Plus att nu när man är gravid så sväller tyvärr fötterna så att gå i jättehöga klackar kan man utesluta den här sommaren. Men jag är nöjd med mina nyinköpta skor.

Sambon har åkt iväg återigen ner till Lund för utb i jobbet. Saknar honom redan. Ska bli så skönt då han rest klart. Var även på föräldragrupp idag. Blev då inge klokare. Var saker man redan visste...har varit lite anti....men jag gav det en chans och lär väl gå nästa gång också fast inget kul alls då hjärtevännen inte kan följa med. Nåväl den här veckan lär gå rätt fort. Ska till Sunderbyn Sjukhus på torsdag och träffa en barnmorska och prata om förlossning och göra en handlingsplan. Är ju som sagt var skräckslagen inför förlossningen. Försöker att inte tänka så mycket på den men jag har mina rädslor som spökar så det ska bli skönt att få komma dit så får vi se om det räcker med en gång och hoppas den största rädslan går över.

Mina kära kusiner från Sthlm kommer upp till Luleå på torsdag också. Synd bara att jag jobbar kväll men det blir trevligt att ses på fredagen även om det är under tråkiga omständigheter. Är min momors begravning på fredag.

Imorgon kommer ev pappsen på förmiddagen och grattar mig i efterskott och på onsdag före jobbet blir det en ''date'' med gode vännen Karin. Så tack och lov så går nog den här veckan fort. Både roliga och tråkiga saker.

so long på ett tag...

3 kommentarer:

Ellen sa...

Det var inte onödigt då med sådana skor? Du som skulle ha riktiga promenad skor...:)

trollsanna sa...

Nä behövde ändå ett par skor som man kan ha till vardags på jobbet osv. Då funkar dessa :-) Fast det kommer bli ett par nya tennisskor snart. Det är ändå skönast att promma med tenniskor när man går med vovven.

Ellen sa...

Nu får du allt börja uppdatera så jag har något att läsa!