2012-04-04

Onsdag

Hej hopp!

Idag är det lite kyligare ute och jag och sonen tänkte åka till syrran och gå en långprommis men hon är sjuk så får gå en prommis själv. Kanske traskar till andra systern istället. Ska hämta min vovve också som jag inte har så ofta längre..*snyft*. Fast med lilleman så är det bäst såhär och hon(vovven) har det toppenbra med gammelhusse.

Ibland känner man sig som en liten liten myra men ack så stark dom är. Tror bestämt jag ska börja kalla mig för myran.
Myror är : kända för att leva i mycket välorganiserade kolonier"arbetare", "soldater" etc, fertila hanar som utgör "drönare" och fertila honor som utgör "drottningar". Myrorna har gett upphov till uttryck som "arbetsmyra" och "flitig som en myra" för personer som jobbar energiskt och mycket. Att "ha myror i huvudet" är att grubbla över något och att "ha myror i benen" eller "myror i byxorna" är att vara rastlös.

Funderade på livet i allmänhet....tänk hur det såg ut för 1-2 års sedan å så mycket förändringar som skett. Min underbara son som nu är 7 månader betyder allt. Tänk så ett barn kan förändra ens liv totalt. Absolut till det bättre. Även om min situation inte blev som man hade trott så är det det bästa som skett. En hård väg dit men värt varenda sekund ändå. Jag är verkligen tacksam för alla nära och kära som finns där. Har lite djupa tankar men jag är så tacksam för vad livet ger ändå trots motgångar ibland. Har svårt att säga till alla hur mycket dom betyder för mig men jag hoppas dom vet det ändå.

Ha en toppendag..nu ska jag leka med sonen.

Inga kommentarer: