2011-06-01

Onsdag och Semester nu!!

Ja nu har jag en hel semestervecka framför mig. Så skönt. Fast nu blir det att åka bil långt. Ska ner till Katrineholm. Blir nog många stopp så man orkar med. Tur magen inte är enorm ännu. Hjärtat kommer hem ikväll efter alla sina resor i jobbet. För den här gången är dom över på ett bra tag. Tack och lov! Längtar efter hjärtevännen.

Veckan (onsd till onsd) har gått väldigt fort. Har hunnit med att luncha med goa vännen Karin en dag och en annan dag lunchades det med go Ullis och go Lotta. Hjärtat var hemma i helgen och vi hann ranta lite på stan. Dock har jag haft en väldig tandvärk....fyyyyyyyyyyyy f-n. Fattar inte varför jag inte gått tidigare. Fast så säger jag varje gång. Blev akutbesök till tandis i måndags och det var det ondaste jävligaste jag varit med om. Visade sig att dom två bakre tänderna hade fått jättehål så den ena givetvis den längst in måste rotfyllas. Bedövningen tog inte helt eftersom det var inflamerat. Säger bara det att alla satans, jävlars svordommar räcker inte till på hur jävligt ont det gjorde. Tandis och jag fick tom ta två pauser. Givetvis är det dyrt som attans också. Men jag överlevde med nöd. Ska tillbaka först i augusti och fortsätta behandlingen men då kommer bedövningen ta tack och lov. Tandis undrade om jag inte haft huvudvärk osv för så som det såg ut måste jag ha haft h-vetes ont. Sant! och huvudvärk har jag haft.

Har även varit till barnmorskan för provtagning, lyssnat på lillpyrets hjärtljud. ''Pyret'' sparkade tom barnmorskan...haha detvar rätt kul och hjärtslagen var fina. Fast jag hade fått aldeles för dåligt järnvärde så nu knaprar jag ännu mer tabl. Hade B12 och kalciumbrist sist. Men skönt dom håller koll på mig. Så snart kanske jag inte är lika virrig och trött osv. Kan ha berott på järnbristen. Samt huvudvärken kan både ha kommit från tandeländet och järnbristen men nu blir jag snart pigg ska ni se. El inte....växer ju som sagt var så visst börjar allt bli tyngre men det är värt allt ändå.

Nä nu måste jag ta tag i dammsugningen...blää men vill inte lämna dammråttorna för sig själv hemma nu när vi ska åka iväg.

Alla vänner som jag känner ha en riktigt skön helg, Kram

Inga kommentarer: