2008-12-23

Steg för steg

Efter att ha fått önskemål på att beskriva steg för steg så har jag försökt idag. Har försökt med att ta bilder efter allt jag gjort. (när det gäller ögonmaken). Till och med så vågar jag visa ögonen osminkade!!! oj oj....

Steg 1

Här är jag osminkad och har precis tagit på mig fuktkrämerna. En ögonkräm från Forever Living Products och Cliniques dagkräm.
Steg 2

Här med foundation från Clinique. Använder svamp eftersom jag tycker det blir ett jämnt resultat.
Steg 3

Här har jag concealar. Ljusbeige under ögat och lite på ögonbrynsbenet, Sedan ljuslila på ögonlocket närmast ögat. På bilden till höger har jag tonat ut den lite.
Steg 4

Här har jag basskuggan Mist från FACE och bilden till höger har jag även Ögonbrynsskuggan Kanel från FACE.
Steg 5

Här har jag skuggan Susan (från PL) från övre fransraden upp mot globlinjen och lite i ögonvrån både under och över fransraderna.
Steg 6
Har har jag lagt pearl #36 från FACE i globlinjen.
Steg 7 och 8

Här har jag lagt svart gel-liner från FACE på övre franraden och på bilden till höger har det även blivit svart kajal.

Sist men inte minst STEG 9 och det färdiga resultatet.

Här är det pricken över i:et. MASCARAN. Cliniques high impact.

1 kommentar:

Anonym sa...

Snyggt! #36 Pearl är verkligen snygg! Lite neutral, men ger ändå ett fint makeat öga! :-)

Kul med steg för steg! Så man ser ser lite före och efter.
Well done!