2011-03-06

Bokläsning

Har läst boken ''Bitterfittan''



Den får inte så höga betyg men jag gav mig sjutton på att läsa ut den. Det handlar om en kvinna som reser iväg ensam på en resa och lämnar mannen och barnet hemma. Sedan gör hon olika iaktagelser och analyserar par och deras sätt i sin relation. Samt berättar hon om hennes liv, återblickar tillbaka till olika händelser och om hur bitter hon kan vara på olika saker. En lite väl feministisk bok. Jag är nog inte fullt så feministisk. Låt kvinnor vara kvinnor och män vara män. Självklart tycker jag att lika jobb ska vara lika lön för både män och kvinnor men jag låter gärna mannen byta däck på bilen och jag kan fixa middagen...är det så konstigt? Män är ju trots allt lite starkare fysiskt. Även om jag kan byta däck. Men vissa saker tycker jag kan gå till överdrift när det gäller jämnlikhet. Jag kanske resonerar fel och har fel men det är min åsikt.

1 kommentar:

Ellen sa...

Vad roligt att läsa om annat än smink också, keep it up! :)